Anonym
 
Hlavní stránka Články Členové Fotogalerie Srazy Bazar Fórum Kniha návštěv e-Shop Partneři Download Šifry Odkazy Kontakty

Brzdy - zobrazeno podle času

Seznam témat | Zobrazovat podle vláken
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
103.
Newmik

Příspěvků : 29536
datum : 25.9.2005 - 14:06:36

Šíša: a nebylo by dobry hodit i dopredu kotouce ze stejneho modelu???
102.
Šíša

Příspěvků : 2750
datum : 25.9.2005 - 14:04:25

A abych nezapoměl: na Esco cábo pujdou dozadu kotouče z RS2000, tedy pokavaď už nekoupím s kotoučema vzadu(ale to asi ne )
101.
Šíša

Příspěvků : 2750
datum : 25.9.2005 - 13:47:03

Michal 306: no tak vesměs se dá souhlasit, vždyť jsem napsal skorem to same(přečíst všechny příspěvky ) NIKDY JSEM NEŘEKL, ŽE KOTOUČE VZADU JSOU BLBOST! NAOPAK, JSEM JEJICH ZASTÁNCEM!!! Omezovač u kotoučových brzd vzadu býti musí, to se snad shodnem. Ale že musí býti i ve předu u klasické konstrukce(kotouč a buben) není tak nutné( a proč by měl býti vlastně omezovač na předku, když nejlepší brždění jsou zablokovaná kola[na suchu samozdřejmně{proto je ABS V LÉTĚ NA SUCHU zbytečnost}, nebavíme se o zachování možnosti řízení]. Vyndej si někdy samostaný hlavní brzdný válec a skuz ho stlačit: výstup(y) na předek budou stříkat silně(analogické k silnému tlaku v potrubí), výstup)y) na zadek budou stříkat znatelně méně. A že je standartní soustava slabší: může být, jelikož se nepočítá s nutností ubrzdit velký výkon(to by tam rovnou mohli býti vzadu kotouče ) Ovšem stačí třeba jen na předku vyměnit kotouč za třeba ventilovaný s jiným brzdičem a je to o něčem jiném. A taky jsem nepsal, že mi brzdí jen předek!! Napsal jsem, že předek brzdí více. Nikdy není brzdný účinek 50:50, ale okolo 80:20. Je to hlavně z dinamiky tuhých těles, kdy se při brždění "přesouvá" značná hmotnost na předek vozu, tudíž přední část vozu bude v okamžiku brždění daleko těžší, než zadní(zní to jako nesmysl, ale je to tak, je v ton nějaká setrvačnost, je tam motor, apod. Když to najdu, tak to spočítám). Tudíž musí předek brzdit lépe, než zadek. Kdyby to bylo na stejno, tak to nezabrzdíš včas, jelikož by Ti zadek brzdil zbytečně hodně a předek zase málo. Proto poměr asi 80:20(cca) O 120tce nic nevím, zjistím abych mohl debatit, ale asi v tom bude taktéž hrát roli, že je tam motor, tudíž je prdelka těžší a musí se s tím počítat. 1) brzdy mám OK, jsem čerstvě po technické a rozdíl v brzdném účinku na koolech jedné nápravy je nepatrný 2) když zkoušel technik zadní nápravu, tak mu to vylétlo z válců se slovy: "Nečekal jsem to, taky mám Fiestu a tkhle mi zadek nebrdí...!" 3) budu radši, když se mi jako první bloknou třeba v zatáčce přední kola, jelikož na to se dá lépa reagovat, než když mi ustřelí prdel. Můj názor... 4) nikdy jsem neřekl, že mi brzí jen předek! Ale to, že KAŽDÝ předek má větší brzdný účinek, než zadek 5) auta, ketrým jezdím, můžou býti zrezlá, jezdit pomalu, žrát olej a co já vím ještě, ale BRZDY MUSÍ BÝTI VŽDY OK! Ještě se mi nechce umřít Takže: já říkám kotouče vzadu ANO, brdí to daleko lépe a stejně vybavené auto, jen s kotoučema vzadu(narozdíl od standartu) ubrzdíš daleko dříve. No, ale vesměs s Tebou souhlasím, však jsme napsali skorem to samé. PS: jen otázečka: na těch vašich autech máte nápis "Pininfarina"? To se na něm on podílel? Tak to je dobrý
100.
Michal 306

Příspěvků : 566
datum : 25.9.2005 - 10:49:41

Šíša: No dle meho nazoru je u brzd, kde je vpredu kotouc a vzadu buden omezovac brzdnych sil stejne jako na kotoucich na vsech ctyrech kolech. Soustava kde je vpredu kotouc a vzadu buben je celkove slabsi, nejen zadek,ale i predek! Treba jsou stejne trmeny a kotouce,ale brzdny tlak do nich pujde mensi, je logicka blbost,aby se do slabsich aut dalava brzdova soustava takova, ktera by brzdila jen na predek, to ze ti jde do smyku predek, buh s tebou, mas to blbe serizene! I na pitomej 120tce, pokud mas dobre serizene brzdy, tak jdou vsechny najednou! Jinak koutouce vzadu a jejich ucinnost, mam 2,0i a to je jedina verze 306cabrio, kde kotouce jsou, kdekdo mi rika (muj ujety otec) ze kotouce vzadu jsou zbytecne... Houby, auto brzdi skvele a kdyby ty kotouce nebrzdili nijak extra, tak nejdou do fialova jako predek... Nezkousel jsem ostatni auta,ale s timto brzdnym systemem jsem schopen z 200Km/h na 100Km/h zbrzdit na rovne silnici s beznym asfaltem priblizne na 100metrech!!! Takze auto s hmotnosti 1345Kg prazdne si mysli ze brzdi hodne slusne,ale pokud nekdo chce prestavovat, tak musi brzdy poradne seridit, jinak jde do prikopu...
99.
Šíša

Příspěvků : 2750
datum : 29.8.2005 - 20:05:28

peta: 1) co se týče předělání z jiného auta je podmínkou, aby se ty brzby přidělávali na nápravu stejným způsobem, jako u auta, z kterého si to vezmeš -> tj normální bubnové brzdy jsou na nápravě přidělány pomocí čtyř šroubů(ze zadu na štítu). A já měl třeba vzádu brzdy z RS2000 na Fiestě(na zkoušku, prodávají se okolo 5000,- a to se mi nechtělo na Fiestu dávat ), a ty se taktéž přidělávají pomocí čtyř šroubů se stejnou rozteží, tudíž žádný problém. Myslím, že zadní brzdy na MkIV také držejí na čtyřech šroubech(zezadu), takže by neměl býti problém s montáží. Pakliže je ale uchycení jiné, muselo by se to řešit opravou/úpravou 2) co sa týče aut, co mají v zadu kotouče, tak v tom tak moc zběhlí nejsem(ale Fiestu znám dobře, dvě jsem si "poskládal") a doporučuju http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=1947&highlight=zadn%ED+kotou%E8ov%E9 tam jsme to trošku řešili 3) běžně se udává o cca 50 - 60% lepší účinost kotoučových brzd vůči bubnovým(u kotoučových brzdí vždy obě destičky a síla je tam značná[přímá], kdežto u bubnových je jedna pakna vždy třením přitlačována a druhá oddalována rotujícím bubnem[která záleží na směru rotace bubnu] a síla je tam defacto nepřímá[z prasátka] kolmo), tak je tam nutný(doporučený, hlavně kvůli zatáčkám a manévrům ) omezovač. Omezovač u bubnovek je hlavně kvůli zatížení nákladem, aby auto brzdilo stejně jak prázdné, tak naložené -> tj. šofér nemusel "myslet" že ja naložen nebo né. To snižování/zaklekávání je dáno právě tím, že ty kotoučovky daleko lépe brzdí a tudíž při brždění se hůře otočí/protočí a hmotnost vozu nemá kam "utéct(pokračovat dále, jakoby na předek[přesun těžiště], zadek se nezvedne/daleko méně jelikož ho více bržděné kolo táhne pomocí momentu dolu)". Právě proto, že u kotoučovek "zůstává" více hmotnosti na zadní nápravě, tak se méně zvedá zadek -> auto se jakoby sníží(možná jsem to špatně nazval... . Většinou hlavní brzdový válec rozděluje brzdný účinek předek:zadek 80:20. I těch 20 na zadek je dost vůči kotoučovkám. Bubnovky se jentak do smyku nedostanou(alespoň mně zatím pískají daleko častěji přední ), ovšem pro kotoučovky to není problém... Prostě: pro kotoučovky v zadu je třeba doplnit/vyměnit omezovač vzadu pro eliminaci daleko většího brzdného účinku, aby auto nebylo přebržděno na zadek. A z vlastní zkušenosti s kotoučema vzadu i na obyčejné Fiestě 1.2, s obyčejnýma kotoučema vepředu, to brzdí daleko lépe a daleko méně se zvedá zadek, než s bubnama. A i lépe, než když dám do předu větrané kotouče a vzádu nechám bubny. Tak asi tak...
98.
peta

Příspěvků : 33
datum : 29.8.2005 - 15:58:24

Šíša: přečetl jsem jednou, podruhý a stejně jsem nějak nepochopil 1 dotaz: z jakého auta (typu) se to dá na esco IV přendat? ...když to žádná IV nemá? 2 dotaz: odkdy má Cosworth (předpokládám že mluvíš minimálně o Mk V, protože o Mk IV Cosworth jsem ještě neslyšel) vzadu bubny? A pokud jsme tedy u Mk V, RS2000 i XR3i má vzadu taky kotouče, oproti Mk IV, kde v serii prostě nejsou ani u XR3i, ani u RS Turbo - obě jsem měl, tak vím o čem mluvím 3 dotaz: pokud namontuješ omezovač brzdného tlaku na zadní brzdy (XR3i by ho měla mít už v základu i k bubnům - aspoň já ho tam mám) a auto pak s kotoučema vzadu podle tebe (doslova) nejde na čumák, ale celé "se sníží", omezovač vlastně nebude fungovat, protože snižuje tlak právě při odlehčení zadní nápravy, tzn při zvedání zadní části auta.. , vysvětli mi to prosím!?
97.
Šíša

Příspěvků : 2750
datum : 26.8.2005 - 23:28:26

Zdravim! Ohledně kotoučových brzd na zadek jsme to řešili na www.fordfans.cz a není to tak těžké: 1) nevím sice, na kolika šroubech drží buben na MkIV, ale pokavaď na čtyřech, tak není problém...(někdo tu psal, že na třech... nějak se mi tomu nechce věřit, ale budiž. Ostatní Fordi - Esca, Fiesty apod - to mají na čtyřech šroubech ) 2) měl by se tam dát dozadu omezovač, jelikož by pak zadek byl přebržděnej a nedělalo by to dobrotu 3) možná upravit/koupit nové brzdová lanka na ručku(u zadních kotoučovek jsou ještě malý bubnovky[vevnitř těch kotoučů myslím]), jelikož asi nebudou totožný se standartnímy 4) hadičky a pod jsou setjný na závity, takže není moc co řešit, ale nové by nemusely býti špatné Bylo zde řečeno, že kotouče na zadek jsou jen machrovina... S tím se nedá souhlasit, jelikož kotouče brzdí vždy lépe, než bubny a proto když máte na autě i vzádu kotouče, tak to auto o dost lépe brzdí a jakoby celé zaklekne - nejde na čumák, ale celé "se sníží". Prostě brzdí to jako ďas Měl jsem je chvíli "pučený" na Fiestě(přehození otázka odpoledne) a je to znát... Abych to shrnul: nejdůležitější je způsob uchycení - čtyři nebo tři šrouby, pak je to brnkačka A auta s bubnama: XR3, rs 2000 a Cosworth Turbo, včetně XR3 kabrio (u XR3 jen ty nejsilnější verze)
96. Re: MkIV Kotouče vzadu
Newmik

Příspěvků : 29536
datum : 22.8.2005 - 08:27:18

FiRO: díky
95. Re: MkIV Kotouče vzadu
FiRO

Příspěvků : 224
datum : 22.8.2005 - 07:45:41

Newmik: ...mrkni na: http://www.lexusownersclub.com/gallery/album08?page=157 ...ale jsou to jen fotky z nějakého srazu, žadné podrobné info tam bohužel není.
94. Re: MkIV Kotouče vzadu
Newmik

Příspěvků : 29536
datum : 21.8.2005 - 17:36:01

FiRO: ty krááávoo...kdes to našel..chci informace...kde? kde? kde?
93. MkIV Kotouče vzadu
FiRO

Příspěvků : 224
datum : 21.8.2005 - 08:51:50

Newmik: http://mujweb.cz/www/firo/Ford%20ESCORT%20MkIV/Escort.jpg
92.
Newmik

Příspěvků : 29536
datum : 9.6.2005 - 21:36:21

Michael: az ted mi dosel ;)
91.
Michael

Příspěvků : 307
datum : 9.6.2005 - 21:24:56

Newmik: dyt sem ti ho poslal ne? tak znova
90.
Newmik

Příspěvků : 29536
datum : 9.6.2005 - 10:11:37

Michael: co ten vzkaz? :)
89.
Michael

Příspěvků : 307
datum : 5.6.2005 - 22:23:24

Newmik: poslu ti vzkaz
88.
Newmik

Příspěvků : 29536
datum : 5.6.2005 - 21:12:16

Michael: fakt? a kde??
87.
Michael

Příspěvků : 307
datum : 5.6.2005 - 20:15:10

Newmik: jinak mam tu pred sebou i ceny co platil bracha: kotouče (Brembo) 1614,- destičky 487,- pakny 577,-
86.
Newmik

Příspěvků : 29536
datum : 5.6.2005 - 09:32:52

Michal 306: jasne, lepsi asi bude potom rovnou objednat komplet Ferodo (bubny i pakny).. ;)
85.
Michal 306

Příspěvků : 566
datum : 5.6.2005 - 09:26:39

Newmik: Take jsem chtel na sveho milacka desky od feroda,ale nekolik mechaniku nezavisle na sobe me to hodne rozmlouvalo, ze pry jsou hodne tvrde a vydiraji kotouce, nevim jak moc to vadi u bubnu,ale davej na to bacha, radsi sjed dvoje pakny, nez jeden buben, bude to urcite levnejsi. A co se tyce poznani jake tam maji byt, tak maji urcite nekde na sobe cislo, podle toho to objednej. jinak proti ferodu nic nemam a az pujdu do ostrejsich brzd, tak budou od nich! Brzdam zdar:)
84.
Libor

Příspěvků : 385
datum : 5.6.2005 - 08:42:12

Newmik: Tak by na stránkách feroda mohli mít katalog, nakreslený pakny, jak vypadaj. Tak podle toho. Ale tak aspoň sundej buben a změř průměr jak říkal Michael, u forda by to mohlo stačit.
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
Stránka byla vygenerována za 0.0129 s.
Hlavní stránka | Články | Členové | Fotogalerie | Srazy | Bazar | Fórum | Kniha návštěv | e-Shop | Partneři | Download | Šifry | Odkazy | SMS | Kontakty
© 2004 - 2024, Cabrio Club - všechna práva vyhrazena, optim. roz. 1024x768 | ISSN 1214-9470
Svářečky | Společenské HRY | Katalog odkazů