|
hanzi
Příspěvků : 18581 |
datum : 10.1.2006 - 07:32:53
PacBoy: no ja uz taky ne
OPRVA:už jo |
|
|
C.H.A.S.E.R
Příspěvků : 11861 |
datum : 9.1.2006 - 23:19:53
PacBoy: taky ne.... |
|
|
PacBoy
Příspěvků : 3126 |
datum : 9.1.2006 - 23:18:52
hanzi: nejak neni videt .... nebo to nevidim jen ja??? ;o) |
|
|
hanzi
Příspěvků : 18581 |
datum : 9.1.2006 - 22:51:06
|
|
|
Sponik
Příspěvků : 22405 |
datum : 4.1.2006 - 10:10:50
hanzi: hmm asi ne nechme to na jindy když bude příležitost poberu co půjde |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 2.1.2006 - 23:21:36
Pro všechny, aby to nebylo takové zlo:
V tomto PDFku (na Windowsech potřeba Acrobat Reader[například ]) najdete seznam vozidel a druhů diagnostik k nim prudružených |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 2.1.2006 - 23:05:15
hanzi: hele čéče, v renault klubu píšou toto:
"VagCom je diagnostika pro PC pro vozy koncernu VW, to jest VW,Audi,
Skoda a Seat.
Pro vozy Renault je diagnostika XR25,NXR,Clip a Optima.S nicim jinym
se tam nedostanes.(asi)
S diagnostikou od Bosche si maximalne vyctes a vymazes zavady.
Otas."
jinak celej thread je zde uprostřed sice řešej software na náhradní díly, ale na začátku a ke konci se věnujou diagnostice |
|
|
C.H.A.S.E.R
Příspěvků : 11861 |
datum : 2.1.2006 - 22:31:30
Hanzi: jo... je to ZLO...!!! |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 2.1.2006 - 22:24:26
hanzi: neboj neboj, máááám zkušenosti -> nějakým nedopatřením se nám spálila nějaká pojistka v RJ a čerpadlo moc nešlo(tedy vůbec, ikdyž napětí na něm bylo, ale pod zátěží prostě nemakalo). Tak to táhnem do Teplic k offico zastoupení a tam čů*áci: že je to složitý, že je tam motor+elektryka Laguna a že musej objednat schéma+manuály z francie Po třech týdnech došli, výtězoslavně mi je ukazoval a že se na to vrhnou. Za týden volaj, že je to asi mrtvý(RJ), ať si to odtáhnu a seženu RJ. Samozdřejmně nikde na vrakáči nebyla, neb je to nějaká upravená verze z laguny. Tak to táhnu do Ústí,... no něco podobného. Tak po cca dvou měsících se naserem, hodily jsme to známému, co se hrabe v elektronice aut daleko výce, než já: votevřel RJ, vzal měřák, chvíli laboroval, pak vzal pájku, pojistku(nepředstavovat nějakou skleňenou, vypadá to úplně jinak ale má to tu fci), naletoval a hle -> autí ožilo Takže "mehanici od rencka" jsou prostě borcíííí
Prostě jen zjistit, jaký datový protokol používá Tvoje kára a dle toho postupovat.
Nemožnost komunikace je taky důvodem, proč se při "číptůningu" starších RJ mění celá EPROM/EEPROM(paměť programu RJ) -> není možné to tam nasypat kabelem. A nebo se dává ten čip "jako paralérně", aby oblbnul RJ -> mění výstupní signály(ale to je volake zmeťené, jelikož RJ mají většinou dva mikroprocesory[jeden maká a druhej kontroluje a když nesouhlasí signáli, jde do nouzového režimu, např]).
Jojo, kdyby to bylo jednoduché, neplatíme sumy u specializovaných firem a děláme si to doma. Monitoring je v poho, ale komplet komunikace/upload/download je machrovinka |
|
|
hanzi
Příspěvků : 18581 |
datum : 2.1.2006 - 22:09:35
Šíša: no tak v renaultu alespoň na kladně jsem chtěl vědět něco o VINu a typu motoru k mýmu autu a čekal bych dva tejdny a bylo by to za 600Kč. Jinak ti "odborníci" většinou vědí jak s tim programem a jak na kerý auto ale asi mi všechno taky neřeknou |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 2.1.2006 - 22:06:11
hanzi: asi jsem už z práce degenerovanej, ale tedy: zajdi do Renaultu, vyžádej si nějakého ODBORNÍKA, co dělá diagnostiku, a zeptej se fo, jaký protokol používá Tvá R19 roku výroby pro diagnostiku a zda zvládá oboustranou komunikaci. Pokavaď bude zvládat tu OBD II, tak je to na půl cesty vyhrané(můžeš alespoň číst data z RJ[-> Řídící Jednotky]). Pakliže zvládá oboustranou komunikaci, tak je to bingo a můžeš si přehrávat mapy(-> program) v RJ. Ovšem u těchto starších rencků pochybuji. Ale nikdy nevíš...
Jo, nemělo tam býti klaksonuje, ale klimatizuje, jelikož nešla ani klimoška ani větrák. Takže musela ven na stůl, oblbnout čidla a rozchodit(kua proč maj rendlové řízené otáčky větráku napůl řízené klimou a jěště pomocí PWM[pulsně šířkové modulace]) |
|
|
hanzi
Příspěvků : 18581 |
datum : 2.1.2006 - 21:57:55
C.H.A.S.E.R: dneska to je ZLO |
|
|
hanzi
Příspěvků : 18581 |
datum : 2.1.2006 - 21:57:25
Sponik: takže mu to neukradneš abychom to okopčili jo |
|
|
hanzi
Příspěvků : 18581 |
datum : 2.1.2006 - 21:56:40
Šíša:no tos mi teda pomoh
Ale každej píše o takovej tečh udělátkách... ALE až mi někdo napíše nebo ukáže že to chodí a vysvětlí to jednoduše tak to bude dobrý
A ještě bych potřeboval vysvětlit to "svítí/troubí/klaksonuje" pochopil jsem to jako svítí/troubí/ a znova troubí |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 2.1.2006 - 19:56:16
No, to co je zde uvedené fachčí jen na těch autech, co maj OBD II -> tudíž datovou komunikaci v obouch směrech. Jinak starší fordy, tuším do přelomu 92/93 mají pouze OBD I, tudíž je jde taktéž diagnostikovat, ovšem jen ve směru z auta ven pomocí "vyblikávání" kodů pomocí LED diody(nebo to zaznamenávat v PC/PALMu přez jednoduchý převodník a pomocí prográmku převádět na smysluplné údaje -> podle počtu bliknutí se z tabulky přiřadí význam). Fordy s první verzí elektroniky měli kody dvoumístné, pak se již dělali kody třímístné.
Pro použití toho udělátka,tj napojení RJ motoru na PC a případné up/down load soft/map(řídících polí motoru[většinou graf ve třech rovinách]) je právě nutná ta OBD II, což jsou defacto jen novější auta. Hlavně se to pozná podle té případné "zásuvky" v autí, ta je většinou v kabyně někde v obložení.
R19 jí mají(alepoň náš 92/93rok), je to taková potvora hnědá někde okolo pojistek/relátek, ale alespoň u nás je nějaká "odštípaná/očesaná", takže dráty do ní vedoucí jsou nějak ve vzduchu(ani digitálním oscilem nic nezměřím ) a jelikož se v elektrice předchozí majitel hrabal a než jsem jí dal našim do kupy, alespoň tak, že vše svítí/troubí/klaksonuje tak jak má, tak na tu zásuvku jsem se už vys*al, neboli zlatá elktryka u fordů, než u rencků(někteří prominou )
Je to moooc pěkná věc, pakliže to RJ motoru umí, tak je mazec třeba s Palmem Tungsten T jezdit a na displeji koukat na "budíčky" jednotlivých hodnot(Palm se na palubku vejde, noťas už na palubce docela překáží. Windows CE/Mobile jsem nezkoušel, Win moc neberu ) |
|
|
Sponik
Příspěvků : 22405 |
datum : 2.1.2006 - 18:52:02
hanzi: nevím jestli to jde na R19 ale on má komplet diagnostiku za nějakejch 250 hadrů a je to good stahoval mi na jednom autě i km a pohoda jak sviňa |
|
|
C.H.A.S.E.R
Příspěvků : 11861 |
datum : 2.1.2006 - 18:31:26
hanzi: mrkni na tohle... : " http://www.id2.cz/obd2_enter_x.htm " |
|
|
hanzi
Příspěvků : 18581 |
datum : 2.1.2006 - 18:25:46
Sponik: ten soft bys moh od něj vyzískat a upnout ne?? |
|
|
hanzi
Příspěvků : 18581 |
datum : 2.1.2006 - 18:24:42
Sponik: jako kabel nebo soft?? nevíš jestli to funguje i s r19kou?? |
|
|