|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 5.9.2005 - 02:40:51
chrochta: planetovka je docela jednoduchá(princip) -> prostě když si představíš palnetovou převodovku, tak při zastavení rotace jednotlivých částí(již jsem zapoměl názvy, ale asi centrální kolo, planety, oběžné kolo... co já vím a knihy jsou na půdě ) se ti změní výsledný převodový poměr, jelikož ostatní volně rotující(nebržděné) části se musí točit jinak. Takže v ideálním případě je prý jednou planetovkou možno udělat třístupňovou převodovku. Ale jak říkám, je to již delší čas od průmky (92 - 96) a knihy jsou na půdě... |
|
|
chrochta
Příspěvků : 2106 |
datum : 5.9.2005 - 02:34:11
Šíša: To se dá řešit třeba použitim místo 1 řemenu 2. Ale automatika s planetama je pro mě věcí lehce záhadnou, nikdy sem to neviděl rozebraný, jak to vůbec funguje jsem študoval na netu. |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 5.9.2005 - 02:29:21
chrochta: jasně s tím se dá souhlasit. potom už vyplívá jen to, že se to může přervat(řemen/řetěz u variátoru) a tudíž úplně odstavit z provozu. U planety když se zastaví nějaká sada, tak je asi přecejen nějaká možnost, že osatní "kvalty" pujdou -> dojedu do servisu |
|
|
chrochta
Příspěvků : 2106 |
datum : 5.9.2005 - 02:19:28
Šíša: Na rozborku a zborku automatu je tu odborník Contour :-)
Ale v planetovce máš spoustu ozubenejch kol, zuby budou tradičně zušlechťovaný, navíc tech šaškáren kolem.... |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 5.9.2005 - 02:02:59
chrochta: výrobní náročnost co se týče času, počtu dílů apod. asi určitě. No, a planetovku bych asi nechtěl rozebírat a pak zkládat, kdyby se mi rozkutálela Ale kdysi nám říkali, že čím větší požadovaná přesnost/kvalita matroše, tím dražší výroba. Ale to už je dávno, co jsem byl na SPŠ |
|
|
chrochta
Příspěvků : 2106 |
datum : 5.9.2005 - 01:59:30
Šíša: No planetovka bude určitě vyžadovat menší nároky na údržbu, ale výrobní náročnost bude u planetovky taky větší. |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 5.9.2005 - 01:49:49
chrochta: princip bude jednoduchej(málo součástek), ale na přesnost asi bude horší/náročnější a spolehlicost asi taky jinde(namáháni řemenu/řetězu apod...).
Jinak u planetovky je sice dost rotujících dílů, ale zase se tam "řadí" zastavováním jednotlivých částí/planet a to se dá udělat levnějš, ikdyž tam je více součástek. Prostě na výrobu je asi planetovka i přez větší počet součástek levnější -> přece jen ozubená hola snesou větší nepřesnosti/vůle apod. |
|
|
chrochta
Příspěvků : 2106 |
datum : 5.9.2005 - 01:35:45
Šíša: Ale variátor je oproti planetovkám jednoduchej, nevim proč to nejni rozšířený. Jinak samo že automat kterej můžeš řadit sekvenčně. Ale tam si právě můžeš vybrat jestli na pohodu nebo esli budeš trvat na pseudomanuálu. |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 5.9.2005 - 01:31:27
chrochta: baba, jelikož se o něj musí starat(správný volejíček, hezky ze začátku pomazlit a nehonit)... A když se přetrhne řetěz/řemen tak je to pak sranda .
Více stupňová automatika snad jde udělat - palnetovky - ale asi je to drahý
Jinak kdyby už automatiku, tak ty moderní věcičky(teď si nevzpomenu na název) kde je i sekvenční řazení. Ale pořád tam chybý ten pocit práce, pohrát si s meziplynem, apod.. |
|
|
chrochta
Příspěvků : 2106 |
datum : 5.9.2005 - 01:25:10
Šíša: Jo variátor je krásná věc, ale málo používaná |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 5.9.2005 - 01:21:27
chrochta: proč pětistupňovej? Když budeš mít v autě variátor - třeba CTX od Forda - tak máš vlastně nekonečně kvaltů - dvojice dvou kuželových kol proti sobě spojených plochým řemenem/řetězem. Velmi dobré, žádné znatelné "řazení", motor je pořád v záběru... |
|
|
Michal 306
Příspěvků : 566 |
datum : 5.9.2005 - 01:15:19
chrochta: Nevim nevim, ja bych nemenil i kdyby byl 20kvaltu dlouhej Dneska se mi kvedlacka cestou domu naaaramne hodila |
|
|
chrochta
Příspěvků : 2106 |
datum : 5.9.2005 - 01:11:24
Šíša: Kdyby byl pětistupňovej automat, tak kvedlačka je odkecaná. |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 5.9.2005 - 01:06:27
Caddy: no, u vás a těch US cars to o tom vážně není. Tam už se na spotřebu nekouká. Taky se mi moc líběj, prostě Ford a US cars(vida, alespoň v něčem jsem pro "amíky" ) ale kvůli spotřebě/pojistce si je radši nekoupím. Ikdyž takový Mustang ojoj. I ten váš Le Baron se dá v celku slušně pořídit, ale jak říkám - velký objem a třošku žízeň není pro mě při mém objemu km. A taky trochu rejpnu: znám sice i automatiku(dost jsem nalítal v dodávce s automatikou i Fiestě(jsem prostě na ně, MkII a MkIII) 1.8D(myslím) s automatikou a není to pro mne ono Sice ruka může být v poho na stehně(..?) spolujezdkyně, ale radši se nadřu a řadím. Ikdyž kdo ví, třeba cábo mně už přesvědčí o pravém opaku.. |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 5.9.2005 - 00:58:56
Caddy: taktak, chcu cábo pro pohodovou jízdu, tudíž si užívat a nikam nespěchat, minimum jízdy po dálnici, a nebo po ní tak 110 - 120 v pravém pruhu, toť můj záměr. Když bych chtěl závodit, "naběhnu" na dva dny na Fiestu a hodím tam 1.6 105PS série s jinou vačkou, odlehčený setrvák a nějaké drobnosti(vytáčí se, cca +10PS) a to je na auto o 800kg velmi slušný poměr 1PS/6.6kg Samozdřejmně s ní je klidně spotřeba i 14l(na vlastní oči/peněženku zjištěno v Itálii ) A nebo rovnou 1.8 130PS. Ale to už mne tak nějak nebaví Ikdyž teď jsem si našel novou zábavu: na světlech, když se vedle postaví nějaká "závodník", tak se jako přidám, trošku točím motor s ním, jako "Jdem na to, je to boj, dostanu Tě!!" a když padne oranžová/zelená, tak ten druhý vyrazí jak ho*ado a já v klídku sundám otáčky a pomalinku pokračuji v jízdě Alespoň si borec řekne ve svém klubu, že zas někoho "natřel"
Jasně, o decky se nehádám, ale litry už jsou dost, zvláště při průměru 3000km/měsíc. Ale uvidíme, již se těším. Zrovna denska jsem byl nasrán, výlet do Hřenska(z Teplic), docela teplo, gut krajinka a já pod plechem |
|
|
Caddy
Příspěvků : 23860 |
datum : 5.9.2005 - 00:26:29
Šíša: ja nevim, ale kdyz si kupujes cabrio, tak si v prvni rade chces uzivat pohodovehou auticka a neni nutne rozebirat, jestli to zere sedm nebo devet litru :)) Mne tyhle reci strasne bavi, zejmena na strankach nejakych fandu do HTP... :))))) |
|
|
Michal 306
Příspěvků : 566 |
datum : 5.9.2005 - 00:19:51
Šíša: No spotreba, div se nebo ne, je tu v klubu clovek se stejnym motorem a rikal, ze tech 7-8 je realnejch,ale ja jezdim trosicku rychleji a abych psal spotrebu vyrobce, na to kaslu, proste pisu mou a basta Jinak neni to asi ani o motoru,ale o tom stylu, rekl bych, ze se obsahy se spotrebou ve stejnem rezimu jizdy odlisujou tak max o 1l /100km... |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 4.9.2005 - 23:00:42
chrochta: jojo, u nás je ONO, a to je pořád pod 30,- Ale zase musim říct, že ten jejich benzín mi nějak "smrdí". Otec říká, že jak ten, co kdysï měli na vojně. Tak Ti nevím... |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 4.9.2005 - 22:59:26
Michal 306: Tak s tou závistí: nezávidím nikomu nic, zastávám heslo "každý je svého štěstí stru(ů)jcem". A o tom, že mají vyžší životní úrověň? Hmmm..., no Ti nevím, kolik procent lidí u nich je na životním minimu, nebo ještě lépe pod ním ? Řekl bych, že více než u nás, ale to je buřt...
Můj příbuzný tam pracoval dva roky a co vyprávěl bylo velmi zajímavé. Nechtěl bych býti v americe a býti afroameřičan, neboli černoch. Tam by se měli podívat naši "utlačovaní cigáni" jak vypadá rasizmus(nejsem rasista, mám i romské přátle[třeba doktora psychologie]). Ale to je taky buřt... Abych řekl pravdu, NIKDY BYCH TAM NECHTĚL ŽÍT A NIKDY BYCH TAM NECHTĚL(NEPOJEDU) NA DOVOLENOU ALe to je taky buřt...
Se životní úrovní: já si na svou nestěžuju, ba právě si myslím, že je na tom ještě spousta lidí u nás hůře, než já(já mám co jíst, mám kde slušně bydlet, k financím se taky dostanu, jen to zdraví je občas na ho*no ). A to neznamená, že jsem "vatař". (Ovšem rád bych žil i jinde ve světě, ale nemohu, jazyky, finance apod na to jsou, ale vážně nemohu ) O válkách toho víme stejně(taky jsi tam nebyl ), takže jak si zpracujem informace, je na každém z nás. A hádat se nechci, nikdy se nehádám, ale psal jsem, že jsem pro vysvětlení a objasnění, prostě debatu na úrovni. To, že každý máme svůj názor, a ty se většinou nezhodují, je i docela důsledek/příčina(nechť si vybere každý sám) vývoje.
S homtností/spotřebou: máš pravdu, jsem "kabrioleťák", ale už se těším, až budu kabrioleťák(bez uvozovek). Pak dám info, co a jak se spotřebou , chystám se na několik článků(samozdřejmně po korektuře ČJ, nebo by jste tu mohli pomřít ze mne ), lamináto střechu a pod.
A jinak: těch 7 - 8 L se tu v klubu objevuje docela často v profilech, většinou i u těch menších motorů. Tvůj ´dvou litr asi papká více.
A hmotnost: spousta členů má u svého cába uvedenu hmotnost velmi se blížící klasickému R19 1.8. Takže pak nevím... Ale jak říkám, až budu úplný kabrioleťák, uvidíme.
Ale vážně se nehádám, nevnucuju svůj názor, ale konstruktivní debatu mám rád a nebráním se. A vážně nezávidím nikomu, jsem se svou situací spokojen - ikdyž jsem se včéra dozvěděl, že projekt, na kterém dělalo cca 10lidí(já taky) jde asi do "kytek" , takže musím sehnat něco dalšího
Máš svůj názor, já ho plně respektuji a kvůli němu Tě nebudu odsuzovat, ovšem já mám taktéž svůj(své) nároz(názory) a jak se s tím poperou ostatní, je je a jen na nich
To all:
Jinak jsem byl dnes v Hřensku a cestou stojí béňo okolo 31,- Kč. Ovšem u nás u hranic už má i jeden pumpař rovných 35,- za N95 Uvidíme, uvidíme |
|
|
Newmik
Příspěvků : 29536 |
datum : 4.9.2005 - 19:32:40
OSLIK: AMEN bracho....naftu do kamen |
|
|