Ve Kbelích sme vypátrali pěknou trať ... po hodině ježdění, teda přišel nějakej pán s tim, že abysme tam mohli jezdit, potřebujem nějakou registraci, ale svezli sme se super. Newmik možná dodá video a já stačil vyfotit jenom 2 fotky, když Martin předváděl svůj jezdecký um
Jinak trať pěkná >.. dva skokánky, jeden decentní, druhej vcelku velikej, klopená zatáčka taky nechybí, cílová rovinka pěkná a o bahínku asi moc vyprávět nemusim
Danielson: Za ty prachy to má nádherný parametry. To bysem chtěl od pána velkomožného zakoupit. Pošli mi vzkaz abychom se dohodli na detailech, ať tu nezasíráme forum.
Danielson: Infra teploměr za 400Kč ? Bylo by nějaký bližší info? Nejlépe třeba coe to za model? Na autíčka to nechci, ale napadá mě už teď 1000 a 1 využití.
djfunny: ten motor už dohromady nemá cenu dávat.Myslel jsem celé auto kvůli montáži nového motoru.Motory se liší v unašečích spojky - upevnění.Bude potřeba drobných úprav a změn.Dále bych podrobně prohlédl znovu celý podvozek,převodovku a zvážil investici opravy,aby nebyla dražší než celé auto.
Danielson: spojkovy set myslis ze je taky v haji? Staci kdyz Ti poslu jen ten kompleni motor? nejak z nej nejde vytahnout ani pistova vlozka, asi je tam nejaka "sprajcla"(schytala taky ranu od ojnice)
djfunny: nový motor cca 4500,-Kč (5,2ccm)+ spojkový set(cena dle situace při řešení montáže). Záběh motoru samozřejmě s palivem max 16% ! Nebo sehnat starší motor,ale toho nejsem zastáncem a dotyčného bych musel znát. Pokud to chceš dát nějak do kupy,přivez to k nám,nebo pošli,musím to vidět v reálu a potřebuju trochu času na laborování. Rozhodni se.
Danielson: diky za vysvetleni... jezdil jsem ale asi tak minutu do destrukce
kolik by me teda stala oprava? nebylo by jednodussi koupit novy motor? jaky bys mi doporucil?
uáá,vypadlo mi přihlášení.......viz článek níže...
978. RE: RE: RE: RE: RE: (re:977)
Příspěvků : 0
datum : 5.11.2009 - 08:38:10
djfunny: hmm...a je to!
Takže za "á" : malinko jsi nedával pozor při seřizování,ale vysvětlím Ti ,proč motor nevydržel.
Jezdil jsi na palivo se 16 % nitro.
Aby jsi uchladil motor v RC autě,je na něm montovaná 10x větší hlava motoru,než u lodí a letadel. Je veliká aby mohla odvádět teplo z válce motoru a chlazená je vzduchem pouze za jízdy a to je málo. Další možností a nutností je chlazení a mazání motoru bohatší směsí paliva s nasátým vzduchem. Aby jsi měl výkon a dobré přechody motoru,tak se přidává do paliva oxidační činidlo - nitrometan (u dospělých aut - dusík).Při zapálení dochází k uvolnění kyslíku,který podporuje hoření směsi a tím i její vyšší teplotu). Tady je právě jádro věci - motor má mít provozní teplotu 100-120 stupňů a ta se seřizuje bohatostí na hlavní jehle podle použitého paliva.Pokud je směs chudá,auto ve vysokých otáčkách nejede a ztrácí výkon - přehřívá se.Pokud je směs příliš bohatá,motor prská,jsou špatné přechody otáček,může chcípat.
V Berouně jsem Ti ladil motor s palivem 16% nitra. Při přechodu na palivo s vyšším obsahem nitra musíš přeladit motor a povolit hlavní jehlu - nastavit bohatší směs (hodně nitra - více kyslíku + více paliva!)
Závěr: jezdil jsi na chudou směs,přehřátí motoru,motor nebyl dostatečně mazán,pouzdra v ojnici se zadřela na klikovce a píst se vlivem teploty zakousnul ve vložce - došlo k prasknutí ojnice a při dotočení kliky poškodila píst. Kdyby jsi měl infrateploměr,který jsem nabízel a nabízím za pouhých 400,-Kč,nemuselo k tomu dojít,protože právě teplota při ladění a jízdě udává jak je motor seřízen!!!!!! Tvoje teplota motoru před poškozením byla dobrých 190 C!
Danielson: v Beroune a pred nim jsem pouzival 16% nitro
a ted jsem si koupil 25% nitro na ktere jsem jezdil
jednou a podruhe doslo k prasknuti ojnice. Do opravy
tak do 2000kc.