Anonym
 
Hlavní stránka Články Členové Fotogalerie Srazy Bazar Fórum Kniha návštěv e-Shop Partneři Download Šifry Odkazy Kontakty

Recenzie - zobrazeno podle času

Seznam témat | Zobrazovat podle vláken
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |
239.
Caddy

Příspěvků : 23860
datum : 25.1.2007 - 17:25:08

tak tenhle clanek proste musi kazdy kabrioletak videt :)))
238.
Newmik

Příspěvků : 29536
datum : 25.1.2007 - 15:42:45

Caddy los Eldos: taky je pod ní V10 550HP
237.
Caddy

Příspěvků : 23860
datum : 25.1.2007 - 15:26:03

Newmik: neni spatny, ale ta kapota je uz prehnana... :)
236.
Fikux

Příspěvků : 2557
datum : 25.1.2007 - 15:19:20

Newmik: jop to je i moje krevní skupina
235.
Newmik

Příspěvků : 29536
datum : 24.1.2007 - 18:21:13

Michal 306: mě se líbí..hlavně tenhle modýlek http://www.hartge.de/assets/images/autogen/a_h50v10_00_1.jpg
234.
Michal 306

Příspěvků : 566
datum : 24.1.2007 - 18:04:58

Caddy los Eldos: Nevim,ale ten predek mi prijde divnej, ted ty novy BMW maji celkove divnej ksicht, jak maji masku niz nez svetla, je to nejaky ,,povisly,, rekl bych...
233.
Newmik

Příspěvků : 29536
datum : 19.1.2007 - 08:39:44

Caddy los Eldos:
232.
Caddy

Příspěvků : 23860
datum : 18.1.2007 - 17:47:07

test BMW Z4 3,0si Roadster
231. Re: Liebherr T282B: Neuvěřitelný stroj
Snedly

Příspěvků : 498
datum : 17.1.2007 - 13:39:42

Newmik: škoda jen, že to má střechu, bylo by z toho luxusní kabrio
230. Re: Liebherr T282B: Neuvěřitelný stroj
Newmik

Příspěvků : 29536
datum : 17.1.2007 - 13:14:59

Snedly: to je fakt nářez
229. Liebherr T282B: Neuvěřitelný stroj
Snedly

Příspěvků : 498
datum : 17.1.2007 - 13:05:44

http://www.bozz.cz/~snedly/84-article_h.jpeg http://www.bozz.cz/~snedly/85-article_h.jpeg http://www.bozz.cz/~snedly/86-article_h.jpeg Tohle si koupim. Ty parametry a ta vybava je fakt super! Jeho velikost a schopnost převážet doslova hory nákladu jsou dostatečně působivé samy o sobě. Testovací model T282B * Cena 86 221 600 Kč * V prodeji nyní * 0-40 km/h 16,5 s * Nejvyšší rychlost 64 km/h * Spotřeba 191,9 l za hodinu * Emise CO2 cože? * 30-0 km/h 9,8 s * Příčné zrychlení nezjištěno Zlatý důl Cortez v Nevadě každý rok vydá tolik kamene, že by se jím dalo celé území hlavního města Prahy pokrýt do výšky dvaceti centimetrů. Přesto přesun tohoto neuvěřitelného množství horniny obstarává pouhých 25 nákladních vozů. Těch 190 milionů tun auta převozí z hloubky dolu až na povrch. Není třeba zdůrazňovat, že tyto stroje jsou monstrózní. Na dole Cortez pracují dva druhy důlních vozů. Část práce obstarává flotila starších aut, z nichž každé může na svou korbu naložit 290 tun. Vozový park však pravidelně doplňují nové stroje Liebherr T282B, které se hned po svém uvedení do showroomů v roce 2004 staly jednoznačně největšími nákladními auty na světě díky přepravní kapacitě 363 tun. Švýcarská společnost je vyrábí ve své továrně v americkém státě Virginia, nicméně konečná montáž probíhá kvůli obrovské velikosti strojů až na místě pracovního určení. Po pravdě řečeno, čísla sama vám těžko pomohou představit si, jak ohromná tato auta jsou. Ano, do šířky zabírají 8,8 metru, na délku měří 14,5 metru, sahají do výšky 7,4 metru a bez nákladu váží 230 tun. A to znamená, že jejich velikost umožňuje využití pouze v nejrozlehlejších povrchových dolech planety. Jenže i tam - v podivném prostředí bez jakékoli možnosti porovnání s reálným světem - vypadají obrovsky. K tomu, abyste poznali skutečnou velikost T282B, potřebujete malý kontext. Proto si je představte ve známém prostředí, jaké může nabídnout třeba typická česká dálnice. Na ní by Liebherr zabíral nejen oba pruhy v jednom směru, ale svými koly by navíc drtil svodidla uprostřed a zároveň dělal paseku ve vegetaci po pravé straně. Pokud byste měli to štěstí a v jednom exempláři T282B se po dálnici svezli, během prvních pár kilometrů by pod vaším předním sklem přistálo tolik bran na elektronické mýtné, až byste se nestíhali divit. Přesněji řečeno by se zachytily někde na horní části chladiče. A kdybyste zaparkovali tohle auto vedle domu s vaší kanceláří, cestu do třetího patra byste si mohli zkrátit oknem dostupným z korby. Nakládací prostor je kapitolou sám pro sebe. Ocelová korba váží padesát tun a lze ji dozadu sklopit do úhlu 45 stupňů během 28 sekund, abyste se zbavili oněch 363 tun hlíny. Zpátky prázdná sklapne za 18 vteřin. Nikoli pouhá velikost, ale právě extrémní nákladová kapacita (najednou Liebherr převeze celý tenisový kurt vyhloubený 1,2 metru do země) dělá z T282B největší sériově vyráběné nákladní auto na světě. Konkurenti se rovněž snaží. Komatsu a Caterpillar produkují stroje podobné velikosti, nicméně Komatsu 930E-3 uveze pouhých 290 tun a ani Caterpillar 797B (představený ve stejném měsíci jako Liebherr) si s 345 tunami na T282B nepřijde. Pokud chcete stěhovat vesnice, víte, kde hledat svého favorita. Navzdory ohromující velikosti nenajdete na konstrukci T282B žádné převratné myšlenky. Naopak, je naprosto konvenční. Skládá se ze dvojitého ocelového páteřového rámu, k němuž je připevněn motor. Na přední nápravě nenajdete nic méně sportovního než dvojité lichoběžníky. O odpružení všech kol se nezávisle starají jednotky kombinující olej a dusík, každá o velikosti dospělého muže. Kvůli inteligentnímu přístupu ke snižování nákladů jsou vpředu i vzadu stejné. Pohonná jednotka T282B naopak příliš konvenční není a s auty má společného méně než se železnicí nebo paroplavbou. Mezi žebřinovými rámy se nachází dvacetiválcový turbodiesel o objemu 89,8 litru, který produkuje 3702 koní v 1500 ot./min. Sám motor váží deset tun, přičemž v nabídce najdete i lehčí osmnáctiválec a šestnáctiválec, a pohání jej třímetrový alternátor. Ten produkuje střídavý proud, který se ovšem mění na stejnosměrný kvůli dokonalejšímu elektronickému ovládání plynu. Než se proud ale dostane ke dvojici elektromotorů Siemens (každý má 3080 koní) v zadní nápravě, opět se prostřednictvím dvojice invertorů změní na střídavý. Každý z elektromotorů přitom pohání jeden pár zadních kol. Ano, T282B je hybrid. Není to však skutečný hybrid ve stylu Priusu. Ačkoli elektromotory dodávají stroji výkon pro brzdění (turbodiesel by něco podobného utáhnout nikdy nezvládl), jimi vyrobená energie neslouží ke zdolání dalšího kopce. Místo toho se prostě mění na teplo, které se následně rozptýlí kvůli větráku chladiče. Problémem je hmotnost: Akumulátory schopné pohánět T282B existují (dieselelektrické ponorky je mají po desetiletí), nicméně jsou tak těžké, že by pouze snížily nákladovou kapacitu vozu. A ta je v případě auta sloužícího jako dělník v dolech vším. Šest metrů nad zemí - poté, co zdoláte dvacítku schodů - vás však systémy dole zajímat nemusejí, ať se tam děje cokoli. Kabina oplývá prostorem a pohodlím, které umocňuje vzduchem odpružené sedadlo řidiče. Posádka má dostatek místa v oblasti hlavy i nohou a volant je nastavitelný jak výškově, tak podélně. Interiér je zkrátka stejně dobrý pro dvanáctihodinovou směnu jako jakýkoli jiný, ačkoli 70 decibelů slyšitelných na volnoběh je víc, než uslyšíte v průměrném hatchbacku. T282B navíc řidiči nabízí ovladače, díky nimž je jízda s autem směšně jednoduchá. Alespoň od okamžiku, kdy si zvyknete pohybovat s něčím o velikosti třípatrového domu. Řízení je neskutečně lehké, necítíte v něm téměř žádný odpor a v oblasti nohou ovládáte pouze dva obyčejné pedály - brzdu a plyn. K tomu připočtěte už jen řadicí páku pro pohyb vpřed nebo vzad a třetí pedál zcela vlevo, což je záchranná brzda. Výkony nepředstavují zážitek, kvůli němuž byste v noci nespali, přesto je jízda s Liebherrem působivá a vzdáleně připomíná projížďku v Tančícím domě. Testovaný exemplář nám jeho majitel nedovolil rozjet na víc než 50 km/h kvůli riziku dlouhodobého opotřebení, nicméně na 30 km/h se nám podařilo akcelerovat za 11,1 sekundy a na 40 km/h za 16,5 vteřiny. Následnou prací se softwarem našeho měřicího zařízení VBox jsme dospěli k závěru, že tovární nastavení omezovače by dovolilo Liebherru uhánět maximálních 64 km/h během 50 sekund a této rychlosti by dosáhl během 450 metrů. Řidiči těchto aut odhadují, že bez omezení by zvládl i stovku. To bychom tedy chtěli vidět… My jsme dosáhli maximálky 43 km/h a brzdění z této rychlosti bylo na slušné úrovni (mechanické opotřebení v tomto kalupu dosahuje minimálních hodnot, ale auto produkuje ohromné množství tepla). Ze 40 km/h na 15 km/h zpomalilo za 6,1 vteřiny. O deceleraci se kromě motoru stará sada konvenčních kotoučových brzd (o průměru 750 mm), a to od rychlosti 0,8 km/h a pomalejší. Dokonce i nenaložený Liebherr by je snadno zlikvidoval během okamžiku, takže jsme se záchranné brzdy ani nedotkli. Z rychlosti 50 km/h však v nouzovém režimu stroj dle odhadů zastaví za méně než deset sekund (a brzdy zvadnou natolik, že je potřeba měnit minimálně destičky). Extrémním manévrům byste se v T282B měli raději vyhnout. Jakkoli jeho průměr otáčení vypadá působivě (18,3 metru je o pouhé 3,9 m větší než délka auta), tohle auto nezatáčí zvláště dobře. Škubněte ostře volantem a nehrozí vám pouze převrácení (když máte korbu plnou, je to sázka na jistotu), nýbrž s největší pravděpodobností sundáte pláště ze čtyři metry vysokých michelinek XDR 56/80 R63 (široké 1,422 metru, ráfky o průměru 1,6 metru). Za volantem Liebherru je nejlepší držet se zavedeného rytmu - vozit stovky tun sem a tam a pálit při tom nezměrné množství nafty. Do nádrží auta se vejde 4546 litrů paliva, které v průměru vydrží dvě směny, tedy 24 hodin. Pokud by vás zajímalo, kolik kilometrů se za směnu ujede, ani sami řidiči těchto aut nemají potuchy. Náš testovací exemplář měl najeto 1520 hodin a přiznejme si, vzhledem k času strávenému nakládáním a vykládáním by těžko něco významnějšího mohl údaj litrů na 100 km o skutečné užitečnosti stroje napovědět. Místo toho spíš oceníte, že T282B spotřebuje kolem 190 litrů nafty za hodinu a za jednu dvanáctihodinovou směnu převeze třicetkrát 340 tun - celkem asi 10 300 tun. A díky tomu vám na přesun jedné tuny horniny na blíže nespecifikovanou vzdálenost stačí pouze dvě deci nafty. K naftě připočtěte dodatečné náklady na obutí (sada pneumatik vyjde na zhruba čtyři miliony korun a je potřeba ji měnit po každých 5 až 7 tisících hodin) a mohou na vás jít mdloby, jenže tyto stroje pracují skutečně tvrdě. Pokud nejsou v opravě, vozí hlínu 24 hodin denně téměř za jakéhokoli počasí. Cirkusácká maringotka má oproti nim pohodový život. Pravdou je, že i za dobrého počasí jezdit šedesátkou v autě o hmotnosti 600 tun, z něhož nevidíte nic, co je blíž než třicet metrů, zavádí poměrně zvláštní měřítka o bezpečnosti. Vysoké nebezpečí hrozí především všemu, co se ocitne v jízdní dráze T282B. Není výjimkou, že se Liebherr přeplazí přes nákladní auto a zadusá je do země, aniž by si toho řidič na vzduchem odpružené sedačce T282B vůbec všiml. Základem bezpečnosti je proto prevence. Výrobce dodává auta s radarovými senzory detekujícími blízkost překážek, kamerami vpředu i vzadu, omezovačem rychlosti a kontrolou trakce (avšak nikoli ESP) v základu. Na bahnitém podloží, které je časté především na jaře, se nicméně řidiči pravidelně dostávají do smyků, které musejí korigovat volantem. Powerslidy v šestisettunovém monstru? Těžko říct, jestli to je náš vysněný zážitek, nebo noční můra. Co se týče bezpečnosti, Liebherr na soupeře na trhu neztrácí. V kabině řidiče chrání systém proti převrácení, vysoce výkonné světlomety a systém vypínající všechny jednotky při nehodě - to vše je v základu. Abyste však z výrobce dostali víc než elektricky stahovatelná okna, musíte si připlatit. Kvůli satelitnímu rádiu a automatické klimatizaci se vzduchovým filtrem finančně nevykrvácíte (ty jsou také v základu), ale seznam příplatkové výbavy je setsakra dlouhý - od žebříku hodícího se k nastupování, dodatečných světel, externích displejů a ovladačů až po vestavěný protipožární systém. Příplatková výbava v autě za osmdesát milionů korun? To má být vtip? Zpočátku vám to tak možná přijde, ale čím déle uvidíte T282B v práci, tím méně se budete smát. Je to výjimečný stroj, který vytrvale dělá svoji výjimečnou práci na těch nejnehostinnějších místech planety. Navzdory obrovské ceně tak vyjde ještě docela levně. Tady totiž rozhoduje zejména poměr cena/výkon a kvůli němu stojí Liebherr T282B za každou utracenou korunu. Nebo si snad myslíte, že by jeho práci Logan zvládl lépe? JAK TO DOPADLO? MOTOR * * * * 1/2 (nejlepší hodnocení 5 hvězdiček) Neskutečně výkonný, i když ve skutečnosti kola nepohání. Spolehlivý, jednoduchý a extrémně těžký. PŘEVODOVKA * * * * * Spíše má na starosti elektriku než mechanickou práci, nicméně zdobí ji velmi hladký chod. ŘÍZENÍ * * * * Velmi lehké, avšak přesné. Reaguje dobře, žádný zvláštní cit podobně jako ve většině SUV nečekejte. BRZDY * * * * * Elektromotory zpomalující Liebherr jsou mnohem výkonnější než jeho motor sloužící k pohonu. Klasické kotoučové brzdy, které auto drží na místě, jsou rovněž slušné. OVLADATELNOST * * * Příliš se mu nechce do zatáček. Při ztrátě trakce se ale auto dá ovládat. Aspoň nám to tak řekli. Brrr. JÍZDNÍ KOMFORT * * * * * Auto s nejlepším komfortem jízdy, které jsme za celý rok řídili. Nevadí mu hrbolaté městské ulice, obrubníky, svodidla ani hummery. Posádku nevyvede z míry nic. Neskutečné. HOSPODÁRNOST * * * Spotřeba kolem 190 litrů nafty za hodinu není nic moc, jenže za tu dobu T282B převeze kolem 850 tun zeminy. POZICE ZA VOLANTEM A VÝHLED * * Žádné potíže s komfortním posezením za volantem. Výhled ale za moc nestojí. Ještě že kolem auta máte všechny ty senzory a kamery, abyste aspoň o některých předmětech v okolí věděli. PŘÍSTROJE A OVLADAČE * * * * 1/2 Velmi přehledná hlavní obrazovka. Ostatní přístroje jsou užitečné včetně externích obrazovek informujících o množství používaných kapalin. VÝBAVA * * * * Rozumná standardní výbava zaměřená na bezpečnost. Komfortních prvků ale mnoho nenabízí. Dlouhý seznam příplatkové výbavy. KAŽDODENNÍ SOUŽITÍ * * Nastupování není snadné, přestože příplatkový (bohužel) žebřík pomáhá. V kabině najdete dost místa na svačinu. Velikost je v pořádku, pokud vlastníte Polsko. KVALITA * * * * * Masovou produkci nečekejte, protože tohle auto je pro fajnšmekry. Je ručně vyrobené a montuje se až u vás před domem. Kvalita celkové konstrukce výjimečná. HODNOTA * * * * Zdá se příliš drahé, jenže jakmile se s ním sžijete, jiné auto chtít nebudete. Na tutéž práci vám totiž vozový park ze 150 transitů stačit nebude. VERDIKT CARAUTA T282B je neuvěřitelný stroj. Jeho velikost a schopnost převážet doslova hory nákladu jsou dostatečně působivé samy o sobě. Vzhledem k tomu, že je přitom tak uživatelsky přátelský a ovladatelný, je to téměř zázrak. Jedním slovem - brilantní. Nejdokonalejší způsob, jak převézt každý rok tunu zlata (a sedm milionů tun zeminy).
228.
Newmik

Příspěvků : 29536
datum : 29.12.2006 - 12:58:26

SLINT! Test Mitsubishi Lanceru EVO IX: síla v nás http://1.im.cz/n/photo//08/66/95hrvse-gallerylarge.jpg
227.
Caddy

Příspěvků : 23860
datum : 17.12.2006 - 11:33:52

strýček Igor: vsak ja nerikam, ze pro me jo, pouze zajimavost :)
226.
Newmik

Příspěvků : 29536
datum : 17.12.2006 - 11:09:33

Caddy los Eldos: Sko se střechou by mi na normální ježdění stačilo
225.
uncle Igor

Příspěvků : 10411
datum : 17.12.2006 - 10:55:27

Caddy los Eldos: Myslím, že pro fanoušky tohoto modelu ho výrobci dovedli k dokonalosti. Ale taky to není autí pro mě.
224.
Morti

Příspěvků : 20663
datum : 17.12.2006 - 10:36:42

Caddy los Eldos: Nic pro mě
223.
Caddy

Příspěvků : 23860
datum : 16.12.2006 - 13:58:11

nove Mini Sidewalk
222.
Nimha_CZE

Příspěvků : 859
datum : 9.12.2006 - 15:22:04

Caddy los Eldos: Ja bych se do toho ani nevesel bych musel koukat pres ten okeni ram
221.
Ivča

Příspěvků : 14228
datum : 8.12.2006 - 17:50:47

Caddy los Eldos: Bych se bála přibrzdit ať si nerozbiju hlavu
220.
dainel

Příspěvků : 1059
datum : 8.12.2006 - 15:29:48

Caddy los Eldos: Tak ten Pežod je boží!!!
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |
Stránka byla vygenerována za 0.0072 s.
Hlavní stránka | Články | Členové | Fotogalerie | Srazy | Bazar | Fórum | Kniha návštěv | e-Shop | Partneři | Download | Šifry | Odkazy | SMS | Kontakty
© 2004 - 2024, Cabrio Club - všechna práva vyhrazena, optim. roz. 1024x768 | ISSN 1214-9470
Svářečky | Společenské HRY | Katalog odkazů