Anonym
 
Hlavní stránka Články Členové Fotogalerie Srazy Bazar Fórum Kniha návštěv e-Shop Partneři Download Šifry Odkazy Kontakty

Benzin nebo Diesel - toť otázka! - zobrazeno podle času

Seznam témat | Zobrazovat podle vláken
| | 1 | 2 | 3 | 4 | |
21. RE: (re:20)
Newmik

Příspěvků : 29536
datum : 4.1.2008 - 18:14:14

Zdenda:
20.
Zdenda

Příspěvků : 340
datum : 4.1.2008 - 16:05:02

Když Diesel, tak jedíně Vin!
19. RE: (re:1)
Jéňa

Příspěvků : 963
datum : 4.1.2008 - 15:59:00

modrejpes: Moc moderních diesláků jsem zatím nepoznal. Jezdím služební Toyotou Corollou combi 1,4TDi (vím, že to mají jinak značené) a musím uznat, že jízdní dynamika je překvapující. Je tedy pravda, že pokud jedu s hodně naloženým autem, tak se o dynamice příliš hovořit nedá, ale na bezpečné předjíždění to stačí. Olej se mění po 15tkm, což taky nevidím nijak tragicky. A za celou životnost auta (120tkm) se kromě oleje a pár žárovek měnily dvakrát brzdové destičky a jednou i kotouče. Co se týče hlučnosti, tak až do nedávna bylo auto velice tiché a zvuk nebyl vůbec traktorový, teď už trochu hlučnější je. No a nakonec dlouhodobá spotřeba je 5,8l/100km.

Myslím, že se dá najít dieslák s dobrou spotřebou, tichý, nenáročný na údržbu, atd.... Ale jako jeté auto se bude hledat dost těžko.

Na co já si například u zmíněné Toyoty nemůžu zvyknout je absolutní lenost motoru pod 1700 otáček, prostě jako by tam ten motor ani nebyl, a to, že se v zimě bez přídavného topení vůbec nechce ohřát a hned po vypnutí motoru vystydne.

Pokud hledáš praktické a spořivé auto, tak já bych po dieslu klidně šáhl, otázkou by pro mne spíš bylo jaké, tady jakou značku, typ a konkrétní kus.
18. nafta je pro bohatý
dalibor

Příspěvků : 284
datum : 4.1.2008 - 15:25:53

ja osobně jsem spíš odpůrce dnešní tdi a dci apod katostrofalní ceny oprav a při tankovaní u pumpy pořizovací ceně atd bych naftu nebral když levně tak jedinně lpg nafta je dobra jedinně když se na ni nemusí nic delat což je malo kdy
17. RE: (re:12)
dalibor

Příspěvků : 284
datum : 4.1.2008 - 15:25:36

jo to říkal u nas taxikař s thalií první rok taky ale když mu to po 160tis kleklo na klice a spoustou další problemů to byl jeho poslední renault
16. nafta je pro bohatý
dalibor

Příspěvků : 284
datum : 4.1.2008 - 15:23:32

ja osobně jsem spíš odpůrce dnešní tdi a dci apod katostrofalní ceny oprav a při tankovaní u pumpy pořizovací ceně atd bych naftu nebral když levně tak jedinně lpg nafta je dobra jedinně když se na ni nemusí nic delat což je malo kdy
15. RE: RE: RE: (re:14)
Boo

Příspěvků : 8759
datum : 2.1.2008 - 08:54:40

modrejpes:
14. RE: RE: (re:10)
modrejpes

Příspěvků : 2042
datum : 2.1.2008 - 08:45:38

Bugaboo: No, k těm 60 mám o dost blíž než ty, tak už se to projevuje :-)
Caddy: jo, to já s Baronem taky
13.
Airwolf

Příspěvků : 648
datum : 2.1.2008 - 08:25:19

Vzhledem k servisu naftaka jako takoveho a obvzlast pri koupi ojetiny (kterou kdekdo honi, viz koktavky TDi), je to docela velke minus u nafty. Nebylo by jednodussi mit pak benzin treba s lpg ? Jako nafta by mne taky lakala, ale mozna tak v novem aute...nebo v aute, ktere bude makant na denni kolony a ne na vikendove jezdeni.

Btw: 12tkm rocne a resis 2l/100 ? Tak dej uzsi gumy a skoro tam jsi...
12.
BOBES

Příspěvků : 726
datum : 2.1.2008 - 08:23:48

případně Renault Mégane:

1,6 16V: 110k/6000 151Nm/4250 zrychlení 0-100 11,3s 9,3/5,7/7,0 l/100km
1,5 dCi: 105k/4000 240Nm/2000 zrychlení 0-100 11,4s 5,6/4,0/4,5 l/100km
hmotnost s dieselem -10kg

Jsem odpůrce naftátků, ale po svezení se Scénikem 1.5 DCI jsem byl fascinovám tím jak to jede nehlučí neklepe a nechvěje. Chová se to skoro jak benzin. Má ho kámoš tak čekám na provozní naklady.Zatím si chválí.
11. RE: (re:8)
uncle Igor

Příspěvků : 10411
datum : 2.1.2008 - 08:14:38

modrejpes: Jsi ztracený případ. Jdi do toho!
Jinak si myslím, že tuhle otázku bys měl položit někde jinde - především samozřejmě protože tady je 99% aut na benál. Možná by se hodilo se na to zeptat někde na tuning fóru, tam mezi tunery je dieselů mnohem víc a mají s nimi větší zkušenosti.

10. RE: (re:8)
Boo

Příspěvků : 8759
datum : 2.1.2008 - 06:39:57

modrejpes: Návod jsi si přečetl dobře. . Dva 2L/100KM navíc? Co to je? Škudlit začnu až mi bude 60 let .

A co já do toho vůbec kecám, já bažant...
9. RE: (re:8)
Caddy

Příspěvků : 23860
datum : 2.1.2008 - 00:42:34

modrejpes: Tak kdyz prekousnes ten chrochtot a hnusny pocit pri tankovani, tak tu naftu treba pyj..teda pij...mne je to fuk ) Ale pozor na ty dalsi naklady, palivo neni to jedine .))

Clovece, 12000 rocne jse najel ja cadillacem ))
8.
modrejpes

Příspěvků : 2042
datum : 1.1.2008 - 22:28:13

nojo, to je hezký, já vím, že dýzlák patří na pole, ale co řeknete na tohle:

Citroen C5:

2,0i 16V: 143k/6000ot 200Nm/4000ot spotř.11.1/6,3/8
2,0 HDI 16V: 138k/4000ot 320Nm/2000ot spotř. 7,8/5,0/6,0
hmotnost s dieselem +105kg

nebo Peugeot 207:

1,6i 16V: 110k/5800ot 147Nm/4000ot spotř. 9,3/5,6/7,0
1,6HDi: 110k/4000ot 240Nm/1750ot spotř. 6,0/4,1/4,8
hmotnost s dieselem +65kg

nebo Mazda 6:

1,8i: 88kW/5500 165Nm/4300, 10.8/5.9/7.7 l/100km
2,0MZR: 89kW/3500 320Nm/2000 7.5/5.1/6.0 l/100km
hmotnost s dieselem +135kg

případně Renault Mégane:

1,6 16V: 110k/6000 151Nm/4250 zrychlení 0-100 11,3s 9,3/5,7/7,0 l/100km
1,5 dCi: 105k/4000 240Nm/2000 zrychlení 0-100 11,4s 5,6/4,0/4,5 l/100km
hmotnost s dieselem -10kg

Do většiny uvedených vozů se montují i silnější benzinové motory (V6 Citroen, 2,3DISI Mazda, 1,6 16V turbo Peugeot), které jsou těžší než diesely, takže přední náprava musí být na větší zátěž konstruovaná tak jako tak.

Ročně najedu tímhle vozem kolem 12000km a tam už mě rozdíl cca 2 litry na průměrné spotřebě sakra zajímá - i když je teď nafta stejně drahá jako benzin. To i překousnu ten chrochtot motoru.

Zkuste na mne něco jiného
7. RE: RE: (re:6)
Boo

Příspěvků : 8759
datum : 31.12.2007 - 22:21:15

Caddy: Tvoje 5,7 proti mé S6 .

Jinak "dýýýýzlák" na pole.
6. RE: (re:5)
Caddy

Příspěvků : 23860
datum : 31.12.2007 - 19:28:14

Sponik: jenze to jsou trochu jine podminky...kdyz mas naftu levneji, to kazdy nema )

Navic byla docela sranda ten Tvuj stroj slyset, kdyz ten neco preslitrovy dyzl prerval pri startu moji 5.7 :-D :-D
5.
Sponik

Příspěvků : 22405
datum : 31.12.2007 - 17:05:34

vždycky jsem byl zastáncem benzínu, naftu jsem nechtěl ani vidět, jenže věci se mění. najzedím pracovně denně minimálně kolem 50-100km a s benzinákem to bylo docela neunosný, proto jsem si pořidíl nafťáka. Každej vidí cenu ropy u pumpy, naštestí mám tu příležitost a kupuju naftu za 20kč za litr, bohužel u benzínu tu příležitost nemám, a proto ted jezdím víc z naftou pač natankuju plnou nádrž za 1000kč a najedu na to dobrejch 1200kč což mě u benzináku nikdy nekrozilo. Proto říkám. Do pracovního autajasně Naftu. ale do soukromého auta, auta na víkendy a na krásu jedině Benzín
4. RE: (re:1)
uncle Igor

Příspěvků : 10411
datum : 31.12.2007 - 16:49:02

modrejpes: Cena nafty už je vyšší než benzinu - ta opravdová výhoda byla před deseti dvanácti lety, když vylezly první koncernové turbodiesely - to stála nafta pár šupů oproti benálu a ty káry opravdu jely. V té době jsem řídil od funglovky služební 1.9 D a 1,9 TD Vento a zároveň A3 s 1,9 TDi (81 kW) a celkem jsem nechápal nic. Ale pak přišly základní věci - žhaviče, čerpadlo, rozhodily se tam přední nápravy, protože ten dieselový motor byl (a asi pořád ještě je) výrazně těžší, než benzin - žralo to přední gumy a destičky. Kupodivu i takový naložený Pažout Partner s obyč 1,9 (51 kw?) nebyla žádná mrtvola a teď jsem měl párkrát půjčené zánovní Berlingo a taky to jelo. Ale ten základní pocit těch vibrací a drnčení, to je něco, co neskousnu nikdy.
3. RE: (re:1)
Martin707

Příspěvků : 3638
datum : 31.12.2007 - 15:47:07

modrejpes: odpoved B / benzin
2. RE: (re:1)
Caddy

Příspěvků : 23860
datum : 31.12.2007 - 14:40:57

modrejpes: nafta patri do traktoru, traktor patri na pole ))

No a ted vazne...ehm..je pravda, ze je dyzl pruznejsi a nemusis tak casto radit...coz se ovsem da resit automatem, takze tato vyhoda odpada
Otazka je, jestli zkousnes ten zvuk a ten pocit, ze do auta tankujes naftu
Pri dnesnich cenach uz ten dyzl neni tak zajimavy, ano, sezere mene, ale co tak ctu od ostanich, je drazsi jeho provoz v jinych ohledech (castejsi vymeny oleje, poruchy turba...atd atd...), takze ta vyhodnost az od urciteho najezdu neni jen kvuli odpisum. Ono pak jde o to, jake by to bylo auto a resit konkretni pripady...
| | 1 | 2 | 3 | 4 | |
Stránka byla vygenerována za 0.0637 s.
Hlavní stránka | Články | Členové | Fotogalerie | Srazy | Bazar | Fórum | Kniha návštěv | e-Shop | Partneři | Download | Šifry | Odkazy | SMS | Kontakty
© 2004 - 2024, Cabrio Club - všechna práva vyhrazena, optim. roz. 1024x768 | ISSN 1214-9470
Svářečky | Společenské HRY | Katalog odkazů