Anonym
 
Hlavní stránka Články Členové Fotogalerie Srazy Bazar Fórum Kniha návštěv e-Shop Partneři Download Šifry Odkazy Kontakty

Benzin nebo Diesel - toť otázka! - zobrazeno podle času

Seznam témat | Zobrazovat podle vláken
| | 1 | 2 | 3 | 4 | |
1.
modrejpes

Příspěvků : 2042
datum : 31.12.2007 - 14:32:35

Benzin nebo nafta? Samozřejmě že benzin, ropák patří do traktoru, pořádný auto jezdí na benzín, protože nafťák smrdí a je hlučnej.

No, to je sice hezký, ale když jedu s kamarády rodinnými auty na dovolenou, stojí mě pohonné hmoty o polovinu víc (a to nejedu Baronem). Rád bych nechal stranou emoce a podíval se na to z praktického hlediska. Rozhlížím se teď po něčem, čím bych nahradil svoji 15 let starou dobrou Renaultku (říkejte si o téhle značce, co chcete, nenechala mě nikdy ve štychu a ani na opravách jsem nenechal kalhoty a servis stačil jednou ročně. A pohodlí na dlouhých štrekách je už vůbec bez debaty) a uváděné parametry spotřeby a výkonu u novějších vozů (a je jedno, jestli se jedná o můj užší výběr - Ford, Renault, Peugeot, Citroen, Mazdu - a jistě i řadu dalších) mě silně nahlodávají směrem k dieselu.

Třeba srovnatelné motory Peugeotu - 110k diesel a 120k benzin - se liší o skoro 1.5l na spotřebě ve prospěch dieselu, navíc diesel má větší krouťák při nižších otáčkách než benzin. Učili mě, že optimální provozní režim motoru je v oblasti mezi max. krouťákem a max výkonem - platí to stále? Pak by nafťák byl výrazně pružnější, bez nutnosti pořád řadit.

Obecně oblíbená poučka říká, že diesel se vyplatí těm, kdo najezdí víc než 25000km ročně. Vychází to zřejmě z podnikatelské sféry, kdy se auto odepisuje a když je odepsané, zahodí se a tak hraje roli balanc mezi vyšší pořizovací cenou a spotřebou dieselu. To ale není můj případ, kupoval bych ojetinu, nejlépe pod 100 000km, a tam už snad je jedno, kolik ročně najezdím, servisní úkony vázané na proběh vozu mě čekají tak jako tak, dřív nebo později.

O dieselech se tvrdí, že jsou - zvláště ty moderní s common rail a dmychadlem - choulostivé na zacházení (výměna olejů, chlazení, styl jízdy) a kvalitu paliva (čistotu, mazivost) , což prý u nás bývá problém a částky za opravy (repase turba, čerpadlo, vstřiky) pak dosahují nesmyslných částek. Jaká je praxe?

A jaké jsou dynamické vlastnosti moderních dieselů? Můžu například od uvedených motorů Peugeot očekávat podobnou dynamiku? A pokud ne, proč?

Profici mezi vámi se nad podobnými otázkámi nejspíš usmějí - ale byl bych rád, aby přispěli svými zkušenostmi a radami a vysvětlili neznalému, jak se věci skutečně mají. Máme tady zimu, venku zima, mokro a sůl, a tak je snad na tlachání času dost :-)

Těším se na vaše reakce a za ty konstruktivní a věcné dík předem :-)
| | 1 | 2 | 3 | 4 | |
Stránka byla vygenerována za 0.0032 s.
Hlavní stránka | Články | Členové | Fotogalerie | Srazy | Bazar | Fórum | Kniha návštěv | e-Shop | Partneři | Download | Šifry | Odkazy | SMS | Kontakty
© 2004 - 2024, Cabrio Club - všechna práva vyhrazena, optim. roz. 1024x768 | ISSN 1214-9470
Svářečky | Společenské HRY | Katalog odkazů