Blížící se k@brioakce |
|
Prostě setkání kabrioletů u Semil (za 64 dnů) Cabrio WEEKEND TUŠŤ 2025 (za 134 dnů) Brno - ukončení sezóny (za 170 dnů)
|
|
Aktuality |
Soutěž MOJE AUTO Zima je na krku a abychom si zkrátili dlouhé zimní večery, vymysleli jsme pro Vás soutěž, u které se zabavíte a máte možnost vyhrát i zajímavé ceny.
více informací... [27.10.2014] --------------------------------------------------------------- Shrnutí kabriosezóny 2014 Bohužel je tu zase po roce podzim a mnozí z nás i přes krásné Babí léto uložili své Miláčky bez střech k zimnímu spánku a přichází pro ně smutné období bez sluníčka a větru ve vlasech.
více informací... [19.10.2014] --------------------------------------------------------------- Ukončení sezóny v Brně Rozloučení s létem 2014 na tradičním místě.
více informací... [04.10.2014]
|
|
K@briofóóór |
Výpravčí Pepa je u zkoušky z železničních předpisů.
"Proti sobě jedou dva rychlíky, co uděláte?"
"Dám semafor na STŮJ."
"Zařízení vám nefunguje."
"Přehodím výhybku."
"Nestačíte doběhnout."
"Zamávám červeným praporkem."
"Nemáte."
"Zavolal bych manželku."
"A na co manželku?"
"Řekl bych jí: Stará, honem, pojď se podívat. Teď uvidíš rachot,
jaký jsi v životě jěště neviděla." |
|
|
Clanek
Hudba v Escorte I.
Escort a dobrá hudba? Táto veta sa nedá vysloviť, ak má váš escort ešte zabudované origálne reproduktory.Je to podľa mňa najhoršie "hrajúci" Ford, aký som kedy počul, takže som sa rozhodol s tým niečo spraviť ...Ako prvovýroba sa montoval 1 pár reproduktorov do predných dverí,
ktoré sú osadené v atypickej výške dverí v plastovej príchytke a nezahrajú nič
len príšerné stredy .

Do výbavy Ghia výrobca myslel na to, že chcú niečo počuť aj
cestujúci vzadu, takže pribudol 1 pár reproduktorov v zadných obkladoch a
samozrejme do predných dverí sa pod mriežku čudného tvaru vtesnal aj výškový
reproduktor.
Po osadení rádia a vypočutí pár sekúnd skladby od Daniela Landy
som sa rozhodol, že s týmto „aparátom“ sa to proste nedá a nebudem urážať tak
skvelého interpreta ako Landa! Nasledoval výber rádia , mal som vybrané dve
značky :
ALPINE : skvelý zvuk CD – výťaz testov v tejto oblasti , ale
trochu horšie je na tom s príjmom staníc, alebo urobiť kompromis menom BLAUPUNKT
: výťaz testov za najlepší príjem staníc, skvelé ovládanie a podľa mňa zvuk CD
tak na 80% . Tu som zobral do úvahy pár vecí, jednou z nich bolo to, že počúvam
v aute 90% CD a dopravné správy mi aj tak pôjdu. Jasný výťaz : ALPINE CDA-9812RB.
Každý, kto sa aspoň trochu zaujíma o hudbu v aute, tak asi vie, prečo práve
tento model :-)
Dlho som rozmýšlal, kam a koľko reprákov dať do predných dverí,
ale nakoniec som si povedal, že keď sa to už ide robiť tak nech sú v každých
dverách 2 páry 16,5 cm stredobasov. Musel som sa rozlúčiť s odkladacím
priestorom vo dverách, takže kapsy - nekapsy , šup s nimi von ! Ak niekam
cestujeme, tak tento môj „skvelý nápad dať preč odkladací priestor“ musím
neustále obhajovať a žene vysvetlovať, že pollitrovka ľadového čaju sa dá dať aj
inde ...
Zadné repráky som vôbec neriešil, pretože 2 páry kvalitných repro vpredu +
výkonný subwoofer do kufra musí v kabriolete stačiť.
Úplne iný problém som mal s výberom reproduktorov. Tu som bez
váhania vybral nemeckú značku s americkými koreňmi - Ground Zero a repro z
vyššej rady Hydrogen.
Ground Zero GZHC 165 X

Parametre :
power 100 watt RMS / 150 watt max
aluminum cone
rubber surround
titanium tweeter
adjustable 12dB cross over 0/+3dB
Frequency range 50 Hz - 20 kHz
Nasledovala práca odborníka – čalúnnika, ktorému som povedal: tu
máš 2 páry reprákov, šupni to tam dole asi takto a celé nejako do kože. Vedel
som , že sa môžem spoľahnúť na jeho prácu, vybrali sme materiál a to MDF dosku.
Trošku váhania bolo nad tým, či to neurobiť s laminátu, ale pri tomto type dverí
sa to dá hravo zvládnuť s MDF. Samozrejme, že som sa aj bál, že keď pár krát
(asi tak 100 až 200 krát) buchnem dvermi mi bude laminát trochu pracovať a
praskať.
Prvý krok : odstrániť látku a nahradiť ju kožou + pôvodné kryty
reprákov očalúniť a osadiť výškový reproduktor

Krok druhý : výroba MDF-kových redukcií tak, aby spĺňali „hudobný“
účel, boli svojim tvarom aspoň trošku zaujímavé a aby neprekážali pri dennom
používaní tým, že budú priveľmi trčať a dotýkať sa tak nôh cestujúcich
Tretí krok : obtiahnutie kožou a pripevnenie na tapacír

To všetko sa nakoniec podarilo a myslím si, že na obyčajné auto
akým je Escort sú tie dvere teraz niečím o trošku lepším ako boli pôvodné :

Čo všetko nás ešte čaká?
- vytlmenie, ktoré sa nikdy nesmie podceniť a u Escorta to platí dva krát
- ťahanie káblov , poviem Vám je ich fakt dosť ...
- osadenie dvoch zosilňovačov + 5 Farad kapacitora
- montáž basáku
- a nakoniec „už len“ doladiť chybičky, „pazvuky“ , nastaviť všetko a počúvať ....
... ale o tom neskorej ... 21.02.2006 Martin Pír
Průměrná známka: 2.97 Celkem hodnotilo: 3695 | Hodnocení článku: nejlepší [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ] nejhorší |  |
|