Přihlášení uživatele
Uživatelské jméno Heslo
Nová registrace >>
Podpořte tento CLUB
Hlavní stránka Články Členové Fotogalerie Srazy Bazar Fórum Kniha návštěv e-Shop Partneři Download Šifry Odkazy Kontakty
 
Právě je on-line 103 kabrioleťáků. Dnes má svátek Marcela, zítra Alexandra. Sobota  20. dubna 2024
 
 
Katalog KABRIOLETŮ

Vyber automobilku :

Blížící se k@brioakce  
20. ročník Královického srazu kabrioletů (za 90 dnů)
CABRIO POINT 2024 (za 105 dnů)
Cabrio WEEKEND TUŠŤ 2024 (za 146 dnů)
Zboží v e-Shopu
Heavy T-Shirt
další zboží...Cena : 180,- Kč
Online uživatelé
Partner Cabrio Clubu
Aktuality
Soutěž MOJE AUTO
Zima je na krku a abychom si zkrátili dlouhé zimní večery, vymysleli jsme pro Vás soutěž, u které se zabavíte a máte možnost vyhrát i zajímavé ceny.
více informací... [27.10.2014]
---------------------------------------------------------------
Shrnutí kabriosezóny 2014
Bohužel je tu zase po roce podzim a mnozí z nás i přes krásné Babí léto uložili své Miláčky bez střech k zimnímu spánku a přichází pro ně smutné období bez sluníčka a větru ve vlasech.
více informací... [19.10.2014]
---------------------------------------------------------------
Ukončení sezóny v Brně
Rozloučení s létem 2014 na tradičním místě.
více informací... [04.10.2014]
K@briofóóór
Nově jmenovaný ředitel sedí ve své kanceláři, přehrabuje se papíry na stole, když v tom někdo zaklepe na dveře.
Ředitel chce udělat dojem, řekne moment, zvedne sluchátko, pak řekne dále, načež vstoupí borec v montérkách, a ředitel přikryje dlaní sluchátko a řekne mu moment, potom do sluchatka řiká:
"Spolehněte se pane ministře, všechno je zařízené, kdyby byly nějaké problémy, tak zavolejte."
Položí telefon a říká: "Vy byste potřeboval co?"
A borec v klidu: "Já jsem Vám přišel zapojit telefon."
Tapety na plochu
další tapety naleznete tady
Statistiky
Clanek

   LeBaron: Oprava zadního bočního okénka

Častou závadou u LeBarona je nefunkčnost elektrického stahování malých bočních okének vzadu. Ještě jsem snad neviděl auto, kde by fungovala. Ani u našeho původně nešla, majitel je ale kvůli nám spravil a až donedávna šlo vše, jak mělo. Nyní ovšem při první vyjížďce bez střechy nastala chvíle, kdy jsem zjistil, že levé okénko opět odmítá poslušnost. Jelikož nejsem zrovna nejšikovnější, pozval jsem si kolegu Pivsona, který má stejný vůz a jednou už tento očistec prodělal. Jeho zkušenosti se v praxi zúročily a mohu se nyní podělit se všemi, jak taková oprava probíhá.

Do nápravy jsme se pustili poměrně rychle, auto totiž vypadá blbě, když tam trčí jedno malé okénko a jezdit s vytaženými všemi už se mi vůbec nelíbí. Nakonec posuďte sami, tady foto, jak LeBaron vypadá před opravou, s okénkem bezmocně vytaženým.

Pivson nepřijel LeBaronem, který ještě nebyl odzimován, nýbrž BMW 5-er reihe, které má na běžné ježdění. V jeho kufru jsem uzřel servisní výbavu, za kterou by se nemusel stydět ani leckterý žlutý anděl.

Celá operace započala demontáží zadních sedaček, pod nimiž se ukrývají šrouby bočních výplní. Sedák je držen pouze zacvakávacími úchyty, takže na jeho vyndání stačí hrubá síla.

Pak již nic nebránilo postupnému odstraňování plastových lišt a kapličky, ze které se odvíjí bezpečnostní pás a následnému odklonu celé boční stěny. Vyndavat celý tapecírung je daleko složitější a tak musí postačit prostor vzniklý jeho uvolněním. Již jsou vidět i odkryté součásti mechanismu.

Následuje vyndání celého okénka i s mechanismem. K tomu je potřeba uvolnit dva šrouby nahoře u spodního okraje skla a pak další dole v útrobách vozu. Je dobré nezapomenout odpojit napájení motorku, aby vytažení sestavy nic nebránilo.

A zde už je auto bez okénka. Za povšimnutí stojí pohled do jeho útrob, kde jsou vidět krásně zdravé plechy.

Motůrek se příliš k životu neměl, ale po pročištění a promazání se radostně roztočil. Nic jiného mu ostatně nezbývalo, jiný jsme neměli :)

Zajímavější již byl převod. Ze šneka vedoucího z motůrku se rotace převádí na ozubené kolečko, které pak stahuje okénko. Toto kolečko je bohužel plastové a bylo velmi oběhané. To jsme naštěstí jiné měli, a tak došlo k jeho výměně. Zároveň bylo nutno vyčistit celý mechanismus od spousty nečistot, které zřejmě bránily hladkému pohybu součástí a to byl důvod nefunkce celého zařízení.

A zde je video [3,61 MB], kde už vše funguje jak má, zatím mimo vůz. Je hezky vidět, jak je mechanismus zajímavě zpracovaný.

Akorát před vložením zkompletovaného systému zpět do auta se k nám přidali další čumilové, aby mohli pokoukat a poradit. Nakonec přítomnost každého dalšího baronisty je příjemná.

Zde je již vše tam, kde to má být, zbývá jen kalibrace, aby okénko dosedalo přesně do těsnění. Naštěstí to nedalo tolik práce, naproti očekávání. Nejhorší máme za sebou.

Teď zbývá už jen vrátit všechny polsterungy a sedačky na své místo a doufat, že po tomto kroku provokativní okénko nepřestane opět fungovat. Pivson má být na co pyšný, dobrá věc se podařila.

Vše je jak má být a je na čase se spokojeně pokochat již ničím nerušenými elegantními liniemi LeBarona bez střechy.

Ještě jednou děkuji za pomoc fundovaných a za to, že servisní odpoledne bylo nakonec poměrně příjemná akcička. Už se stmívá a nezbývá než se rozloučit. Poslední společná póza brášků a nashledanou v Jizbicích!

11.04.2005
Radek Beneš

 [ Zpět ]


Průměrná známka: 3.02
Celkem hodnotilo: 2774
Hodnocení článku:
nejlepší [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ] nejhorší
   

Jméno
E-mail
Opiš kód :    
Text
*)
   
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Caddy 12.11.2005 21:35:49
Baworista: no maji pekne udrzovanou a je to pekny aouto..to jo...ale jinak teda nevim nevim, co chtel basnik rici :)
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky nic. Baworista :-) 15.10.2005 19:44:16
Hm,krásný auto,ale samozřejmně myslím tu pětku,ty dva kočárky vedle tomu nesahaj ani po vzorky na kolech :-D
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Renault. George2 22.06.2005 08:49:09
Diky za radu
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Pivson 21.06.2005 21:12:16
George2: motorek se vevnitř prostříkal WD 40. Nic tím nezkazíš a pomůže to. Ten samotnej mechanizmus (šnek, kolečko, atd) jsem promazal nějákou obyč vazelínu co jsem používal v předchozí práci na mazání tisk. strojů. Postácí nějáká bílá vazelína třeba od MOGULU - stojí pár korun.
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Caddy 21.06.2005 20:56:12
George2: tak to se musis optat Pivsona, ten na to vytahl neco ze sveho kufru :))
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky nic. George2 21.06.2005 18:59:03
Caddy: cim jste ten motorek namazali? znacka mam totiz podobny problem.
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Caddy 20.06.2005 14:01:18
Ty natahujes strechu rucne? To jde? :))
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Zdenda 19.06.2005 22:47:29
Jeste v motorku od strechy vymenit uhliky a maka i strecha. Zatim jen rucne :-(, jelikoz je motorek venku tak to jde jinak by s tim ani nehlo.
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Zdenda 19.06.2005 22:45:37
Sice jsi to uz videl, ale s Orchidem (spis tedy on) se to rozbehlo. Huraaaaaaaaa
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Caddy 31.05.2005 10:23:59
Zdenda: aaaaa, klasicky taky nejede? :)
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Zdenda 30.05.2005 16:50:32
Clanek za jedna. Zitra si to zkusim na leve strane, treba se to povede. Dam vedet.
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Orchid 14.04.2005 14:43:40
Ty lemy byly delany jako spoj mezi tema chromama na cernejch listach adelalo se to na vsechny barvy. Myslim ze chrom je hezkej na kazdym aute,ale blatniky asi ne to mas pravdu
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Caddy 13.04.2005 09:30:16
na bile chrom stejne nevynikne..a nevim, nejak se mi to tam nehodi, neladilo by to s tema cernyma listama...ale jeste poprmeyslim, kouknu na kolegy....a uvidim :))
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Orchid 13.04.2005 09:24:34
Ja jen tak.Měl jsem to u toho staršío a nebylo to šatný. tou hnilobou to bylo uplně v pohodě.Zato podlaha u řidiče... ta mi tam držela pohromadě kobercem:-) Právě se hrabu v mobilu.Už jsem si poslal něco zkušebně na meila,ale jen 128x120, tak tam frknu 640x480...víc už stejně nejde a tradá fotit.Ještě chybí sluníčko.
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Caddy 13.04.2005 09:16:54
Orchid: to nevim...to me zatim nenapadlo...ale spis ne, akorat se tam chytaji necistoty ap k to pod tim hnije :)
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Orchid 13.04.2005 08:41:01
Jen mi tak blesklo hlavou...1987-89 měli chromové lemy nad kolama.To tam plánuješ taky?
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Caddy 12.04.2005 14:07:39
Ne, muzes to poslat jako MMS, ale na email, to jde taky :) Ja to rikam porad, na co Evropan sahne, to zprasi...je to na tom aute videt na hodne mistech...
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Orchid 12.04.2005 13:47:58
U modelu 1988 "evropa" to bylo v chromu. Tak se lišil asi jen ten 1990 ,ale moc tomu nevěřim.každopádně to můžeš napravit.Ta vyřízlá "prasárna" se dá celkem dobře udělat i doma na koleni a nebudeš muset platit hříšný peníze.Oni to snad pro nás evropany dělaj schválně všechno blbě,nebo já nevim.S fotkama to bude problém.Digit.foťák nemam.Tak budu muset obětovat normální film a nechat zálohovat.
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Caddy 12.04.2005 13:31:50
Jo jinak diky za chvaleni, ale tak dobre na tom s tim psanim zase nejsem :)))) jak to vypada pod tou kaplickou na pasy je tu taky videt, treba zde: http://www.kabriolety.com/images/clanky/33/42.jpg
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Caddy 12.04.2005 13:29:44
Udelame sraz bratricku, neboj...vidim to na First LeBarons Club Česká Republika :)))) Ano, kaplicky na pasy - pouze v evropske verzi, v americke jdou pirmo z chromu, Pivson mi to rikal, kdyz to rozebiral...taky zajimave. MMS zatim nejak nechteji dochazet, jeste nemam vyreseny vsechyn technicke potize s novym mobilem, takze posli na email :) Diky.
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Orchid 12.04.2005 13:04:49
Pěknej článek CADDY, mohl bys dělat recenze do časopisů.Fakt třída. Zde je vidět názorný rozdíl mezi bílou a bílou:-) Mechaniku mám doma rovněž rozebranou,jen konec hřídele jsem musel rozebrat násilím.Místo válce tam je kulák ...potvora jeden. Málo fotek bratříčků vedle sebe:-( ,moc jim to spolu sluší. Vidím další rozdíl...výstupy pásů k připoutání máš vyvýšeny a v barvě interieru.Neschovává se pod tím chrom?Bylo by to hezčí...zvláštní,stejný rok výroby,ale budiž. Nasadil jsem ty 18". Opláchnu to, vyfotím a zašlu jako MMS.Souhlas?
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Orchid 12.04.2005 11:45:07
Hustyyyyyy!!!Jdu na obed pak napisu.cus.
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Caddy 11.04.2005 17:10:32
stopped: jako ze jsou lanka uz od motorku?
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Peugeot. stopped 11.04.2005 17:04:58
hm pěkná práce! toto je zlatej mechanizmus,na 306 je to obdobný ale řízený lankama = to jest pěkně na prt :(
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Caddy 11.04.2005 14:13:28
Alibaba: Ty mas navic zvlastni talent opravit vse drive, nez se to rozbije :)))
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Caddy 11.04.2005 14:12:41
Alibaba: ale je to obvykla zavada...tim samozrejme nerikam, ze to delaji vsichni :))))
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky nic. Alibaba 11.04.2005 13:29:35
No, mě u LeBarona Convertible ty okna šly stahovat všechny a bez potíží.....tedy není zcela pravdou, že by s tím měly potíže všechny tyhle modely....:o))))))))))
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Caddy 11.04.2005 13:16:28
No Ty aby sis to nepochvalil :))))))
Tento kabrioleťák si jezdí ve voze tovární značky Chrysler. Pivson 11.04.2005 11:01:17
Pěkný :-)

 
Hlavní stránka | Články | Členové | Fotogalerie | Srazy | Bazar | Fórum | Kniha návštěv | e-Shop | Partneři | Download | Šifry | Odkazy | SMS | Kontakty
© 2004 - 2024, Cabrio Club - všechna práva vyhrazena, optim. roz. 1024x768 | ISSN 1214-9470
webhosting: Český hosting | webdesign: pixelservice.com